Foto: Lars-Erik Elebjörk

Helga Trefaldighets församling

Gudstjänst och vardag i tre kyrkor från olika tider.

Kyrkor i Helga Trefaldighets församling

Helga Trefaldighets kyrka

Bondkyrkan mitt i stan med historiska vingslag från 1200-talet.

Eriksbergskyrkan

Stadsdelskyrkan vid Norbyvägen.

Sankta Maria kyrka

Mitt i ett växande Stenhagen.

Aktuellt i Helga Trefaldighets församling

Kulturnatten i Helga 14 september

I 2024 års upplaga av Kulturnatten inbjuder Helga Trefaldighets kyrka dig att ta del av ett varierat utbud av kultur klockan 11.30–22. Välkommen att ses, mingla och uppleva. Eriksbergskyrkan bjuder in till konsert klockan 16.

Qi gong i Eriksberg och Stenhagen

Varje tisdag klockan 10.30–12 är du välkommen att vara med på qi gong för alla i vuxen ålder. Jämna veckor i Eriksbergskyrkan och udda veckor i Sankta Maria kyrka.

Barn och vuxna samlas kring manualerna på en kyrkorgel för att testa hur det låter när de spelar på tangenterna.

Kom på orgel-kickoff i Salabackekyrkan

Testa att spela själv och lär dig mer om ett spännande instrument lördag 7 september kl 9.30-11.00.

Sjung med Motettkören

Helga Trefaldighets Motettkör välkomnar dig till en öppen repetition på Domkyrkoplan 5 torsdag 29 augusti klockan 18.30. Nu söker kören nya sångare inom alla stämmor.

Hjärtats bön i Helga Trefaldighets kyrka

Delta i en böneform som sker i tystnad, delvis vägledd eller som bibelmeditation. Helga Trefaldighets kyrka kl 19.30 första onsdagen i varje månad augusti–december.

En värld med andra värden

13–16 juni får du som bor i någon av Uppsala pastorats församlingar det senaste numret av tidningen Hopp. Här finns den att läsa och bläddra i direkt på webben. Tema: En värld med andra värden.

Anmälan har öppnat

Nu har anmälan till konfaåret 24/25 öppnat. Det finns grupper på vardagar, på helger, på lov och på sommaren. Grupper för dig som ska börja åttan men även för dig i nian, på gymnasiet eller som vuxen. Söker du en behovsanpassad grupp, ja då hittar du även det. Se här allt det som finns!

Helga Trefaldighets församling

Domkyrkoplan 5-7
753 10 Uppsala
Telefon 018-430 35 00 (växel)
helga.trefaldighet@svenskakyrkan.se

Personal i Helga Trefaldighets församling

Helga Trefaldighets kyrka, Eriksbergskyrkan och Sankta Maria kyrka.

Bokning och medlemsservice

Dop, vigsel, begravning, lokalbokning och medlemsärenden för Uppsala pastorat samt Danmark-Funbo församling.