Vänersborg och Väne-Ryrs församling

En del av ditt liv
Foto: Leif Helldin
The Crucifixion av John Stainer    Vänersborgs kyrka  söndag 24 mars kl. 18.00  Vänersborgs kyrkas  Oratoriekör Alexander Grove, tenor Marco Stella, bas Mattias Eklund, orgel Helene Mossberg  Hjertén, dirigent   Välkomna
Bild på aktuellt månadsblad

Prenumerera på månadsbladet

Här kan du anmäla dig för en prenumerations på Månadsbladet i digitalt format. Fyll i formuläret som du kommer till när du klickar på knappen här nedan så missar du inte när ett nytt kommer ut.

Prenumerera på Månadsbladet
 Välkommen att vara med i BIBELGRUPPEN    Här nedan följer våra planerade samlingar  under våren 2024.  Vi studerar Johannes-evangeliet med hjälp av biskop Bo Giertz’ kommentarer.  Vi träffas följande  tisdagar i Kyrkans Hus, Kungsgatan 23  6 februari, 20 februari,  2 mars, 19 mars, 2 april, 16 april, 7 maj och 21 maj. kl. 17.00. - 19.00.   Ingen föranmälan Ingen kursavgift Bara kom!  Fika 20 kr (smörgås och kaffe) Ledare: Komminister Sannie Christensen
Klicka på bilden för att öppna foldern.
symbolbild på datahacker

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Klicka här för att läsa mer...

Klicka på bilden för att läsa mer och anmäla dig!

När du besöker expeditionen i Kyrkans Hus

Ring på dörrklockan så kommer vi och öppnar.

Våra expeditionstider: må, ti, to och fr 9.30-12.00, onsdagar 15.00-17.00

Övrig tid efter överenskommelse.

Kontakt tas via telefon 0521 – 26 55 00 eller via mejl till vanersborg.pastorat@svenskakyrkan.se

Välkommen

Om du vill hjälpa de flyktingar, från Ukraina, som kommit till Vänersborg kan du swisha till 123 245 05 00 och stödja församlingens arbete med flyktingar, ange ”Ukraina” på betalningen.

Om du vill hjälpa Ukraina på plats kan du swisha till 900 12 23 ange AKUT i meddelandefältet och skänka pengar direkt till ACT.

Tack för din gåva

Klicka på bilden för att komma till församlingens Youtube kanal.
Bild på karta över Sverige.

webbkarta.agrando.se

Här söker man bl.a på namn, församling, födelse– och eller dödsår,  gravsättningsdatum.
Sökresultat visas sedan upp på en karta över kyrkogården där aktuell grav är markerad.

Klicka här för att komma till webbkartan.

Nu kan du använda "Kyrkguiden" i din mobil eller surfplatta!