En kvinna med två barn i knät sitter bredvid en flicka. De sjunger ur psalmboken.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Det händer i Kyrkhörnan, Sjöfruskolan

Kom in och upptäck något nytt.

Gudstjänst

Gudstjänster och kvällsmässor firar vi i Kyrkstugan vid Nydalasjön. Titta i kalendern så ser du tid och plats. Välkommen!

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Babymassage i Kyrkhörnan, Tomtebo

I den lilla gruppen lär du dig massera din baby. Under fikat samtalar vi om olika ämnen som rör massagen och föräldraskapet. Vi träffas vid 6 tillfällen. Grupperna startar kontinuerligt under terminen. Anmälan.

En liten pojke kryper mot en spegel på golvet.

Öppen förskola i Kyrkhörnan, Sjöfruskolan

Måndagar 9–11.30, drop in. För föräldrar med barn 0-5 år. En stunds gemenskap och chans till att lära känna andra barn och vuxna. Vi träffas för lek, sång och rörelse. Vi bjuder dig och ditt barn på ett enklare fika. Terminen pågår fr 22/1 till 13/5 (ej vecka 10 och 14).

En psalmbok och en mikrofon ligger framlagda. I bakgrunden syns sjungande barn.

Maracas, barnkör i Kyrkhörnan, Sjöfruskolan

Torsdagar kl 15.30-16.30. För alla barn i årskurs 1-3. Kören det svänger om, för alla barn som gillar att sjunga. Vårterminen pågår: 25/1-30/5.

Skapa och språka, Kyrkhörnan

Tisdagar kl 17.30–20.00, jämna veckor. Drop in. En kreativ stund tillsammans. Vi återbrukar, språkar, skriver och skapar. Terminen pågår: 23/1 till 14/5.

Tomtebokören i Kyrkstugan

Onsdagar kl 19–21. Kom och sjung med oss. Vi sjunger en blandad repertoar i stämmor. Har du aldrig sjungit i kör, det gör inget, alla är välkomna. Vi lär oss tillsammans. Anmälan. Vårterminen pågår: 17/1-29/5.

Ålidhemskyrkans exteriör karaktäriseras av den röda fasaden.

Det händer i Ålidhemskyrkan

Kyrkan är full av verksamhet. Kom in och upptäck något nytt. Här finns bland annat barngrupper, finska kören och gospelkörer. På sommaren sker mycket av verksamheten i Kyrkstugan vid Nydalasjön. Klicka på rubrikerna nedan för att läsa mer om verksamheten.