Foto: Lina Eriksson

Hissjö missionshus

Hissjös missionshus ägs av EFS som tillsammans med Umeå landsförsamling regelbundet bedriver verksamhet såsom gudstjänster, öppen förskola, dagträffar varannan vecka och middagar två gånger per termin.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva
En mor och hennes barn bakar med blå lera.

Öppen förmiddag i Hissjö missionshus

Fredagar kl 9.30–11.30. Drop in – kom när det passar. Vi leker, sjunger och fikar tillsammans.

Aktuella och kommande arrangemang runt om i Umeå

Konserter och musik i kyrkan

Ladda ner musikfoldern och planera vårens musikäventyr i kyrkan! I vår kan du gå på 70 konserter i Holmsunds och Umeås kyrkor med körer, solister, orkester och orgel.

Buda hem en konsert på Tradera!

Artisten Ingemar Grahn kan spela på mormors 75-årsfest, nästa släktträff eller en vanlig tisdagskväll i vardagsrummet. Pengarna går till arbetet för en bättre värld.

Hållbara människor

Hållbara människor är en serie föreläsningar som vill lyfta fram olika perspektiv som främjar människan. Under våren kommer tre föreläsare till Tegs kyrka i Umeå. Hur gör vi för att bli mer hållbara människor?

Om Hissjö missionshus

En EFS missionsförening bildades 1908 i Hissjö. Från början hölls mötena i skolhuset. Föreningen köpte en tomt 1936 och började bygga ett missionshus 1939. Huset stod färdigt 1941 och genom sin storlek fick det under andra världskriget fungera som militärförläggning.

Det händer att bybor döper sina barn och håller minnesstunder i missionshuset. Huset går bra att hyra för t ex dop, vigsel och andra alkoholfria sammankomster, se kontaktperson nedan. Synt och tramporgel finns i kyrksalen och i köket finns mikro och spis, ingen kyl.

Missionshuset rymmer ca 70 personer i bänkarna och ca 50 personer runt fikaborden.

Hitta till Hissjö missionshus

Hissjö missionshus ligger i Umeå landsförsamling

Hissjö 72
905 91 Umeå

Kontaktperson Maria Karlsson 070-321 40 58, makhagn@hotmail.com

Post skickas till:
Hissjö bönhus c/o Maria Karlsson
Hissjö 325
905 91 Umeå

Koordinater
Latitud 63.938911
Longitud 20.161867
Klicka här för att se en karta>

Fira gudstjänst

Du är alltid välkommen att fira gudstjänst! Vi firar gudstjänst vissa dagar för att leva i Guds tjänst alla dagar. Bön och arbete behöver gå hand i hand för att tro och liv ska höra ihop.

Backens kyrka och kyrkogård

Backens kyrka

Backens kyrka är Umeås äldsta kyrkobyggnad. Den första stenkyrkan på platsen invigdes redan 1508. Historia, tradition och vackra omgivningar har gjort Backens kyrka till en omtyckt vigselkyrka.

Umeå landsförsamling

Umeå landsförsamling är belägen i den västra delen av Umeå och omfattar både stadsdelar och byar. Verksamheten bedrivs i kyrkorna samt i missionshusen i Hissjö och Sörfors.

Det händer i kyrkan

Vill du prata om Gud med andra, kanske på finska? Äta god mat och umgås? Sjunga i kör, även om du tycker att du inte kan? Eller vill ditt barn träffa kompisar och göra roliga saker?

Samtal och stöd genom hela livet

När något inte blev som man hoppades eller livet har kört ihop sig kan det vara skönt att ha någon att vända sig till. Kyrkan finns här för dig genom hela livet, i med- och motgång.