ÖRKELLJUNGA PASTORAT

VÄLKOMMEN IN

Aktuellt i pastoratet

Gudstjänstliv

Se här för mer info om gudstjänster, mässa, närradion, repriser på närradion, agendor för söndagen & bön

Månadsblad

Se vad som händer i hela pastoratet. Hittar du inte informationen som du letar efter? Kolla i vår kalender längst ner på startsidan.

Kyrkomusiker 80-100%

Örkelljunga pastorat söker Kyrkomusiker 80-100 %

Expedition

Behöver du hitta telefonnummer, mail eller adress? Klicka här så kommer du till kontakter. Vill du läsa om oss? Klicka här så kommer du till sidan där du kan klicka dig vidare och läsa vilka vi är.

LÄNGRE NER PÅ SIDAN HITTAR DU VÅR KALENDER!

I vårt månadsblad finner du vad som händer under den akutella månaden i hela pastoratet. Vi finns även på Facebook (se längst ner).

Du som vill göra en bokning, t ex för dop eller vigsel, gör det via expeditionen.
Till denna vänder du dig också för övriga frågor, tel 0435-500 14.
Öppettider: måndag - fredag kl 10 - 12.

Du som har ett gravärende kan ringa tel 0435-500 26 under kontorstid.

Var hittar du info?

Musik

Vill du sjunga i kör, lyssna till orgel eller spela musik? Kolla in här för att se allt om körer och musikevenemang

Vigsel

Går ni i bröllopstankar? Se info här!

Kyrkogårdsförvaltning

Här kan du läsa om våra kyrkogårdar, gravskötsel, gravrätt och komma i kontakt med kyrkogårdsförvaltningen.

Barn & Familj

Örkelljunga Pastorat har en stor barn och ungdomsverksamhet. Varje församling har egen barn & familj verksamhet. Klicka här för att sedan komma till varje respektive församling.

Gemenskapsträffar

Välkomna till våra olika gemenskapsträffar. Frukost, Café med gäst, sopplunch, församlingskvällar och familjemåltider.

Diakoni

Kyrkans omsorg om människor. Vill du prata, få hjälp eller ses i någon av vår verksamhet. Kom till oss.

En ledare och några ungdomar är ute och går.

Ungdom

Går du i 7:an eller uppåt? Vill du ha gött häng, massa skratt och samtal om Jesus? Häng med i vårt ungdomsverksamhet.

Våra kyrkor

Vill du kanske boka bröllop, dop eller annan förättring? Kolla in vilken kyrka som du känner dig hemma i här.

Konfirmation

Välkommen till konfirmationsläsning Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.