Gudstjänstliv

Välkomna att fira gudstjänst i pastoratet.

I Örkelljunga pastorat firas huvudgudstjänst varje sön- och helgdag, som regel i pastoratets tre församlingar Örkelljunga, Rya och Skånes Fagerhult. Dessutom är det regelbundet gudstjänster i Åsljunga småkyrka och Skånes Värsjö småkyrka.

För att kunna se när och var det firas gudstjänster hänvisar vi dels till månadsbladet, som finns under fliken Månadsblad, dels till kalenderfunktionen längst ner på sidan.

Välkommen till våra gudstjänster!

Närradio

Vill du höra närradion live så bara klicka här så kommer du till spelare. Kolla i kalendern för att se vilka tider.

Närradio

Vet du kanske om att vi i Örkelljunga har en närradio?! klicka på här för att läsa mer om det. På närradion kan du höra gudstjänster upp till 4 veckor efter sändning, Äldre program och morgonböner m.m. Se i kalender för tider eller i programarkivet på närradions hemsida.

Lyssna på repris på Närradion

Missade du sändningen ? Ingen fara. Här kan du lyssna på söndagens gudstjänster, morgonandakter och fler program på närradion.