Mötesplatser

I Heliga Trefaldighet är Helgas kafé församlingens vardagsrum. Här kan du umgås och köpa fika och även besöka loppisen.

Helgas kafé

I Heliga Trefaldighetskyrkans källare på Eriksfältsgatan 1 finns Helgas kafé - en öppen mötesplats där du är välkommen precis som du är. Det finns möjlighet att både småprata och samtala på djupet, att läsa, pyssla, be och bara vara. Du kan också köpa hemlagad mat till låga priser och det finns en mikrovågsugn där du kan värma barnmat. Ingång med trappor via trädgården och med hiss via expeditionen. Varmt välkommen!

Öppet tisdag kl. 11-15

Lunch från kl. 12

Öppet onsdag från kl. 12 - 15

Lunch från kl. 13

Öppet torsdag kl. 17 - 18.30

Middag från kl. 17 - 18

För mer information kontakta Helgas kafé på telefon 040-279208.

Tisdagsträffen

Välkommen till vår populära tisdagsträff varje tisdag  mellan kl. 13–15. Vi börjar med gudstjänst och fortsätter sedan en trappa upp för kaffe och samvaro.

För mer information, kontakta Stellan Ponnert.

Bibelgrupp och pilgrimsgrupp

I Heliga Trefaldighetskyrkan kan du även vara med i en bibelgrupp eller i en pilgrimsgrupp. Läs mer på sidan Utforska kristen tro.

Kvinnogrupp

Vill du vara med i en kvinnogrupp? Genom samtal, gemenskap och inbjudna gäster lär vi oss  mer om oss själva, varandra och samhället.
Vi träffas på onsdagar kl. 14.00-15.30.
Ledare för gruppen är Tahira Karimi och Elise Solberg.
Gruppen startar så snart det finns minst 5 anmälda.
Anmälan med namn, telefonnummer och e-post
till Elise eller till Tahira

Måleri/teckningskurs

Start torsdagen den 9/2 kl. 13.30-15.30
Vi träffas varannan torsdag fram till den 4/5.
Inga förkunskaper krävs.
Anmälan till Anders Petersson

Människor fikar och samtalar kring ett bord

Umgås i kyrkan

Det finns många mötesplatser i Svenska kyrkans regi runt om i Malmö. Här finns något för alla, oavsett ålder, som vill träffa andra och umgås. Kyrkan har stickkafé, sopplunch, kafé med föredrag, babykafé och mycket mer. Välkommen in i gemenskapen.

Servering av soppa från ett mobilt soppkök

Engagera dig som ideell

Ge av din tid och ditt engagemang till arbetet i Svenska kyrkan Malmö. Just du och din erfarenhet kan göra skillnad för en annan människa. Tillsammans bygger vi kyrkan.