Foto: Anna Hultén

Välkommen till oss!

I Lima-Transtrands församling har vi Gudstjänster på fäbodvallar och fjäll, i kyrkor och kapell. Sång & musik och alltid en plats att fika på.

Kyrkan i Lima renoveras

våren-sommaren 2024

Gudstjänst & Andakt

Gudstjänst, Mässa, Andakt varje vecka. Här ser du var och när!

Fjällkyrkans Café

En rofylld plats med nybakade fjällkyrkobullar och massa annat gott. På måndagar och onsdagar finns det alltid en härlig värmande soppa. Allt bakat och tillagat i fjällkyrkan! Öppet alla dagar!

Påskens Gudstjänster

Påsken är kyrkans största helg. Då firar vi att Jesus uppstod och besegrade döden.

Musikkvällar Vinter 2024

Torsdagar kl. 19.00 i fjällkyrkorna

Söndagsskola i Lima kyrka

Barnens egen stund i gudstjänsten

Öppna förskolan

Måndagar, kl. 10.00 i Lima Kyrka.

Måndagsträffen

Måndagar kl. 13.00, Insidan, Lima kyrka

After School

Tisdagar kl. 15.00-18.00, på Lima UG

Babyrytmik

Tisdagar kl.11-12 för barn 0-3 år, syskon är också välkomna.

Personalkvällar med "Morskan"

I samverkan med ungdomsmottagningen på fjället bjuder vi in till personalkväll. Glöm inte att anmäla dig!

Att göra

Här finns information om vad som finns att göra i församlingen. Våra verksamheter, körer och träffpunkter!

Någon att prata med

Ibland behöver man någon som finns där, lyssnar och ger stöd.

Tillsammans räddar vi liv

Vi erbjuder alla våra medlemmar kostnadsfri Hjärt-lungräddningsutbildning

Bli medlem

Du är välkommen att bli en del av Svenska kyrkan och vår gemenskap oavsett vem du är. Här finns det en plats för dig som har frågor om tro, livet eller tankar kring dig själv. Men också för dig som vill engagera dig för rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör eller finna ro i en hektisk vardag.

Kyrksurret

Här kan du läsa församlingens egen tidning

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Minnesgåva

Med en minnesgåva hedrar du minnet av en närstående som gått bort. En kondoleans lämnas vid begravningen eller skickas till de anhöriga som en hälsning och bevis på att du lämnat en gåva till någon av våra fonder.
I Lima-Transtrands församling förmedlar vi gåvor till Lima Blomsterfond samt Lima församlingshus. Lämnade gåvor till Lima Blomsterfond går till prydande av Lima kyrka och kyrkogård. Gåvor till Lima församlingshus går till prydande av Lima församlingshem/Insidan.

Vill man lämna en gåva kontakta församlingsexpedition 0280 59 31 00 så hjälper vi till med detta eller mail lima-transtrand@svenskakyrkan.se.

Kontakta oss!

Lima-Transtrands församling