"...döp dem i Faderns, och Sonens och den heliga Andens namn"

Vi döper er guldklimp i någon av våra vackra kyrkor, kanske på en renfäll eller ute vid älvkanten? Ni väljer plats, musik och dag. Och namnet förstås…

De allra flesta tycker om musik. En del gillar orgelmusik, andra föredrar gitarr eller piano. Kanske det finns något syskon eller en kusin som vill sjunga?  ”Bä bä vita lamm”, ”Imse Vimse Spindel” eller ”Trygga rekan” är omtyckta och välkända psalmer…

En del föräldrar vill ha faddrar, andra vill ha gudföräldrar. Några är fullständigt nöjda med sig själva. Ni bestämmer hur ni vill ha det.

Finns det fler barn som vill döpas? Syskon, alla kusiner, bästa kompisens barn – ja, då vi tar alla på en gång och gör ett stordop!

Vill ni ha en fin dopklänning? Ibland finns det i släkten, ibland köper man nytt. Vi har traditionella dopklänningar att låna ut (kolla att storleken passar!) och även en fantastisk dopkostym som Karin Kempe Johansson i Lima har sytt och skänkt till oss.

Du som bor i församlingen har möjlighet att låna Insidan, Lima kyrka, vid dopfika. Bakverk går att beställa från Tandådalens fjällkyrka.

Har ni frågor om - ja, vad som helst nästan – ring oss på:
0280-59 31 00 eller maila på info.lima@svenskakyrkan.se.

Kom ihåg att det är er och ert barns dag. Inte släktens, inte kyrkans. Vi ser fram mot att få skapa en fantastisk dopdag tillsammans med er och er guldklimp!

Gudstjänstmusik

Här finns tips och idéer till val av musik vid gudstjänster.