Foto: Anna Hultén

Bli medlem

Du är välkommen att bli en del av Svenska kyrkan och vår gemenskap oavsett vem du är. Här finns det en plats för dig som har frågor om tro, livet eller tankar kring dig själv. Men också för dig som vill engagera dig för rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör eller finna ro i en hektisk vardag.

Om du inte redan är medlem är du varmt välkommen att bli det, anmälningsblankett hittar du längre ner. Är du osäker på om du är medlem eller har frågor om ditt medlemsskap så svarar vi gärna på dina frågor. Om du överväger att gå ur kyrkan får du gärna kontakta oss så att vi vet varför och kanske kan bli bättre på det vi gör. Genom att vara medlem får du ta del av allt som kyrkan erbjuder.

Alla medlemmar i Svenska kyrkan betalar kyrkoavgift, hur mycket beror på var du bor och vilken inkomst du har. Kyrkoavgiften är kyrkans viktigaste finansieringskälla och den störtsa delen går till din lokala församling. Den bidrar till att vi kan vårda och underhålla kyrkobyggnaderna, den ger oss möjlighet att utveckla och bibehålla våra verksamheter samt fortsätta att uppmärksamma livets stora händelser - att välkomna barn (dopet), att fira kärleken (vigseln) och att ta farväl (begravningen).

Medlemsblanketten skickas till:

Lima-Transtrands församling

Prästgården

780 64 Lima

Vid frågor ring: 0280-59 31 00

Dina uppgifter

Var vänlig markera de svar som är aktuella