Färgglada papper ligger i en hög

Släpp loss kreativiteten

Våga visa eller upptäcka din kreativitet. Skapa i olika material som du redan känner till, eller våga prova något helt annat.

Mötesplatser runt om i Umeå

I broschyren finns vårens mötesplatser för vuxna samlade tillsammans med en karta och kontaktuppgifter. Klicka på knappen för att läsa och ladda hem den i pdf-format. Den finns också som tryckt broschyr i alla våra kyrkor.

Läs broschyren här

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

En påtdocka som ligger på ett rött garnnystan

Drop in-syjunta i Tegs kyrka

Torsdagar kl 18–20.30 udda veckor. Prata och skapa tillsammans. Ta med eget handarbete. Enkelt fika. Vårterminen pågår: 18/1-23/5.

Handarbetskafé för alla i Församlingsgården

Onsdagar udda veckor kl 13.00-15.00. Östra Esplanaden 9. Terminsstart 17 januari.

Hantverksstuga i Ersbodakyrkan

Hantverkstugan torsdagar kl. 13.30-15.30 i Ersbodakyrkan samlingssal. Fika, samtal, hantverk. Terminsstart 1 februari.

Keramikverkstad i Mariakyrkan

Keramikverkstad för dig som är helt eller delvis sjukskriven från jobb eller studier på grund av utmattningssyndrom eller ångest. Vi träffas varannan vecka, dagtid, i mindre grupper. Anmälan.

Skapa och språka, Kyrkhörnan

Tisdagar kl 17.30–20.00, jämna veckor. Drop in. En kreativ stund tillsammans. Vi återbrukar, språkar, skriver och skapar. Terminen pågår: 23/1 till 14/5.

Tillsammansodling på Ersboda

Är du intresserad av odling och gemenskap? Kom och var med!

Du kanske också är intresserad av:

Ateljén i Grisbackakyrkan

Vi ordnar regelbundet utställningar i vår ateljé med lokala konstnärer. Öppet säkrast efter gudstjänst, söndagar 11.30-13.00. Övrig tid i samband med kyrkans ordinarie verksamhet.

Sjung i kör

Det finns vuxenkörer för alla typer av sångare. Har du sjungit länge eller alltid längtat efter att börja? Vill du sjunga varje vecka eller bara ibland? Det finns en kör för dig!

Två kvinnor sitter vid matbordet och pratar.

Träffas & umgås

Kyrkan har många mötesplatser både på dag- och kvällstid. Kom och träffa både nya och gamla vänner. Lyssna på föredrag och musik, umgås och ät eller fika tillsammans runt om i stan.