Konserter och musik i kyrkan

Ladda ner musikfoldern och planera vårens och sommarens musikäventyr i kyrkan!

Äntligen! Dags att boka in höstens konsertbesök. Välj mellan ett 60-tal konserter i Umeås kyrkor och ytterligare musikupplevelser i kyrkorna runtomkring. Det blir avskalat och pampigt. Meditativt och fartfyllt. Och det allra mesta är gratis.

Varmt välkommen!

Höstens musikprogram

Klicka här för att ladda hem det samlade programmet för musik och konserter i Svenska kyrkan i Umeå som pdf.

Kommande konserter och arrangemang

Gospel Christmas med Bless Is More & Frank Ådahl

Upplev årets julkonsert i Ålidhemskyrkan 7 december kl 19.00. Biljetter säljs via Biljettcentrum. Varmt välkomna!

Umeå Barockkör i Allhelgonatid

Backens kyrka söndag 27 oktober kl 18. Biljetter www.biljettcentrum.se

Orgelsoppa i Tegs kyrka

Torsdagar kl. 12.00 följande datum: 29 augusti, 26 september, 24 oktober, 21 november och 5 december. Kom och lyssna till en kortare orgelkonsert! Efter konserten serveras soppa från ca 12.15 i Stora salen för 30kr.

Önskepsalmer i Umeå stads kyrka

Vilken psalm önskar du? Vi sjunger psalmer tillsammans några söndagseftermiddagar kl 15 den 9/6, 8/9, 20/10, 17/11 och 15/12. Skriv din önskepsalm här.

Musik och soppa i Umeå stads kyrka

Tisdagar jämna veckor, plus terminsstart tisdag 10 september. Musik i kyrkan kl. 12:00, därefter serveras soppa, bröd, kaffe och kaka för 50 kr i Martasalen.

Du kanske också är intresserad av

Barnkörer

Sjunga i kör handlar inte bara om låtar och musik utan minst lika mycket om kompisar, skratt och skoj och gemenskap.

Ungdomskör och replokal

Husband eller gospel? Sjunga eller spela musik? Vilken är din musik? Vilken kör passar dig?

Sjung i kör

Det finns vuxenkörer för alla typer av sångare. Har du sjungit länge eller alltid längtat efter att börja? Vill du sjunga varje vecka eller bara ibland? Det finns en kör för dig!