Ett litet barn spelar på en tamburin som ligger på en röd matta. Andra barn och vuxna sitter runt omkring.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Barn & familj

Hänga med kompisar, sjunga i kör, busa, pyssla och lära sig mer om bibeln. Det finns mycket kul att göra för barn. Är du hemma med barn finns öppen förskola och många andra träffar där du och ditt barn får umgås och leka med andra.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

En mamma sitter på golvet och leker med sin bebis.

Öppen förskola och andra grupper

I kyrkan finns många mötesplatser för små och stora tillsammans. Öppna förskolor, babykaféer och sångstunder för dig som är hemma med barn. Det kostar inget att komma och fikat är billigt.

En liten pojke med halmhatt sitter ute i naturen och ler mot kameran.

Kyrkan på barnens villkor

Här finns verksamhet samlad för barn upp till förskoleklass. Grupperna är fulla av lek, pyssel, berättelser från Bibeln och mycket mer.

Några barn sitter runt ett bord och pysslar.

Kyrkan efter skoldagen

Du behöver inte ha tråkigt eller vara ensam på eftermiddagen efter skolan. Kom till kyrkan! Här finns verksamheter för dig i låg- och mellanstadieåldern samlade.

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan. En kvinna kompar på piano.

Barnkörer

Sjunga i kör handlar inte bara om låtar och musik utan minst lika mycket om kompisar, skratt och skoj och gemenskap.

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.

Lekkyrkan vid Grisbackakyrkan

Lekkyrka för barn

Jag ska gifta mig med Ebba när jag blir stor! Bröllop, dop och begravning är ofta stora högtidliga händelser i ett barns liv. I Grisbackakyrkans lekkyrka kan barn själv leka präst.