Foto: Gustaf Hellsing

Spela orgel

Är du under 18 år och vill lära dig spela orgel? Då har du hamnat rätt.

Orgelundervisning för barn och ungdomar i Ålidhemskyrkan

En möjlighet att lära sig spelteknik med både händer och fötter, notläsning och öva sitt gehör. Dessutom har orgeln spännande ljud som man får experimentera med. Undervisningen är kostnadsfri.

Barnhänder som spelar på en kyrkorgel.

Orgelskola i Backens kyrka

Vi utbildar sex orgelelever från sex till arton års ålder. Några är nybörjare, medan andra redan vikarierar som orgelspelare i kyrkorna i närområdet.

Du kanske också är intresserad av

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan. En kvinna kompar på piano.

Barnkörer

Sjunga i kör handlar inte bara om låtar och musik utan minst lika mycket om kompisar, skratt och skoj och gemenskap.

Ungdomskör och replokal

Husband eller gospel? Sjunga eller spela musik? Vilken är din musik? Vilken kör passar dig?

Konserter och musik i kyrkan

Ladda ner musikfoldern och planera vårens musikäventyr i kyrkan! I vår kan du gå på 70 konserter i Holmsunds och Umeås kyrkor med körer, solister, orkester och orgel.