Foto: Tommy Hvitfeldt

Det händer i Dalvikskyrkan

Varje vecka sker här verksamhet för alla åldrar. Hoppas du hittar något som passar dig!

Fira gudstjänst på Dalvik

Välkommen till gudstjänsterna och samlingar i kyrkan. Vi bjuder också in till gudstjänst på Stattutgatans äldreboende.

En kopp kaffe står på ett bord. I bakgrunden ses människor som samtalar.

Livets hållplatser – träff med gubbar

Kom och umgås i Dalvikskyrkan med gamla och nya vänner! Vi utformar träffarna tillsammans men har tänkt att det kan bli en möjlighet att få samtala med varandra lite djupare om viktiga ting längs med livets hållplatser.

Bokcirkel

Under fastan kommer vi att träffas tre gånger för att diskutera boken Motströms: om den svåra konsten att vara kristen. Den är skriven av Emmanuel Bäckryd och är en bok som vill hjälpa oss att hitta vägar där vi kan vandra framåt som kristna, även om det är motströms.

Barnkörerna Lillkompis och Storkompis i Dalvikskyrkan

Lillkompis och Storkompis är våra körer för barn i åldrarna 4-12 år.

Dalvikskyrkans kör

Dalvikskyrkans kör är en blandad kör för vuxna. Repertoaren består av olika genrer av kyrkomusik – allt från visor, jazz och egenskriven musik till klassisk kyrkomusik.

Närbild på ett barn som sitter och färglägger i en målarbok med jultema.

Söndagsskola i Dalvikskyrkan

Välkommen på söndagsskola klockan 10 alla söndagar - grupper för olika åldrar.

Scouterna

Friluftsliv för barn och ungdomar från årskurs 2.Vi lär oss slå knopar, lär oss om eld, om Gud och annat en scout behöver i livet. Måndagar klockan 18:30-19:45 i Dalvikskyrkan.