Foto: Tommy Hvitfeldt

Dalvikskyrkan

Dalvikskyrkan är en samarbetskyrka mellan Svenska kyrkan och EFS och en av församlingens yngsta kyrkor. Vägg i vägg med kyrkan ligger Kyrktuppen, en av församlingens förskolor.

En kopp kaffe står på ett bord. I bakgrunden ses människor som samtalar.

Livets hållplatser – träff med gubbar

Kom och umgås i Dalvikskyrkan med gamla och nya vänner! Vi utformar träffarna tillsammans men har tänkt att det kan bli en möjlighet att få samtala med varandra lite djupare om viktiga ting längs med livets hållplatser.

Fira gudstjänst på Dalvik

Välkommen till gudstjänsterna och samlingar i kyrkan. Vi bjuder också in till gudstjänst på Stattutgatans äldreboende.

Det händer i Dalvikskyrkan

Varje vecka sker här verksamhet för alla åldrar. Hoppas du hittar något som passar dig!

En präst sitter med hörlurar och pratar i mobiltelefon med bibeln uppslagen framför sig.

Vi som arbetar i Dalvikskyrkan

Har frågor om verksamheten i Dalvikskyrkan? Behöver du prata med någon? Vår adress är Sannelundsgatan 15, 554 47 Jönköping.

Om Dalvikskyrkan

Dalvikskyrkan uppfördes 1968 och invigdes året efter.

Om EFS Missionsförening

Verksamheten i Dalvikskyrkan bedrivs av EFS Missionsförening i Jönköping i samarbete med Svenska kyrkan Jönköping. EFS, som är en rörelse inom Svenska kyrkan, har betoning på mission, lekmannaengagemang och vardagskristendom. Vi vill vara en rörelse där "Vi vill se människor och samhällen förvandlas av Jesus".