Österängskyrkan

Kyrkan som byggdes 1961 står mitt i Österängsområdet. På 60-talet var kyrkans inriktning barnfamiljer samt senare musikundervisning. Idag är den en plats där många härliga kulturmöten sker.

Fira gudstjänst i Österängskyrkan

I Österängskyrkan firas mässa varje söndag klockan 16.00 med mycket musik. Efteråt serveras soppa.

Bilden visar Österängskyrkan i sommarskrud

Det händer i Österängskyrkan

I takt med att barnfamiljerna flyttat till andra områden med större lägenheter eller till hus, har kyrkans inriktning förändrats. Idag är vi stolta över att vara en viktig plats där olika kulturer möts.

En präst sitter med hörlurar och pratar i mobiltelefon med bibeln uppslagen framför sig.

Vi som arbetar i Österängskyrkan

Kontakta oss om du vill prata med någon eller fråga något om verksamheten i Österängskyrkan.

Om Österängskyrkan

När arkitekten Johannes Olivegren ritade Österängskyrkan var det efter devisen att en kyrkobyggnad bör utstråla ”ungdom, djärvhet och glädje, men också allvar, tillförsikt och tro.”