Foto: Kicki Alm

Barn & familj

Hänga med kompisar, sjunga i kör, pyssla och lära sig mer om bibeln. Det finns mycket kul för barn att göra i kyrkan. Är du hemma med barn finns öppen förskola och många andra träffar där du och ditt barn får umgås och leka med andra.

Några ungdomar sitter runt ett bord och spelar Uno.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Små barn

Ta del av församlingens rika utbud av aktiviteter och verksamheter för föräldrar och barn i kyrkor och församlingshem.

Några tonårstjejer sitter och sjunger och spelar gitarr.

Barn i skolåldern

Här presenteras grupper som riktar sig till dig i skolåldern. Vi träffas för att pyssla, fika och prata om livet. Vi har också flera körer som du kan vara med i. Du är välkommen till vilken kyrka du vill och det kostar ingenting att vara med.

En pojke och en flicka skrattar i bänkraden.

Barnkörer

Här får barnen sjunga, skratta, leka och röra sig till musik. Körerna övar varje vecka och sjunger sånger anpassade efter barnens ålder.

Barnprylhörnan

I barnprylhörnan i Ulfsparregården kan du handla kläder för en billig peng eller lämna in det som din familj inte använder längre. Vinsterna är många, både för den enskilde och miljön. Intäkterna går till kyrkans sociala arbete. Öppet torsdagar och vissa lördagar.

Närbild på ett barn som sitter och färglägger i en målarbok med jultema.

Söndagsskola i Dalvikskyrkan

Välkommen på söndagsskola klockan 10 alla söndagar - grupper för olika åldrar.

Appen kyrkan

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den kan du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster.