Barnprylhörnan

I barnprylhörnan i Ulfsparregården kan du handla kläder för en billig peng eller lämna in det som din familj inte använder längre. Vinsterna är många, både för den enskilde och miljön. Intäkterna går till kyrkans sociala arbete. Öppet torsdagar och vissa lördagar.

Vill du vara med och skänka kläder och prylar?

Vem som helst har möjlighet att skänka hela och rena kläder samt barnprylar som böcker och leksaker till Svenska kyrkan Jönköping.  Allt kommer till användning, antingen via försäljning eller så skänks det vidare.

Vi tar emot allt som har med barn att göra, så som kläder 44-170 cl, skor, leksaker och böcker.  Vi kan däremot inte ta emot stora saker som sängar eller bilbarnstolar.

Var går intäkterna?

Barnprylmarknadens intäkter går oavkortat till Svenska kyrkans hjälparbete i Jönköping. Sedan starten 2011 har över en miljon kronor samlats in och förmedlats. Församlingens diakoner har kontakt med behövande och ser till att pengarna kommer fram.

Behoven är många för att försöka att få vardagen att gå ihop. Då kan dessa medel vara en stor hjälp. Det kan vara allt från att få hjälp med att köpa mediciner, mat, läkarbesök och glasögon. Pengarna går även till hjälp vid jul med julklappar och på sommaren med lägervistelser för barn och föräldrar. Vi skänker även bland annat barnkläder till behövande.

Barnprylhörnans öppettider:
Torsdagar 11-13 och 14:30-18

Barnprylhörnan har terminsstart 7 stepember. Vid lördagsöppet gäller 7 oktober, 4 november och 2 december.

För mer info, kika in i Facebook-gruppen ”Barnprylhörnan”.

Här hittar du barnprylhörnan:
Barnprylhörnan finns i Ulfsparregården på Kanalgatan 33 på Öster i Jönköping.