Foto: Johannes Ekholtz

Kyrkor och mötesplatser

Svenska kyrkan Jönköpings kyrkor och mötesplatser finns här för dig. De står öppna för dig - vem du än är. De ger dig utrymme att skratta, gråta, sörja, känna - eller bara finnas till. De är rum för stillhet, en kraftkälla i vardagen och en plats för firande av livets högtider.

Här kan du sätta dig ner en stund, be en stilla bön, fundera över dagen som gått, reflektera kring morgondagen. Tänd ett ljus för någon du saknar. Möt människor i gudstjänst, samtala, lyssna, bli lyssnad på. Välkommen.

Sofiakyrkans torn i höstskrud

Kyrkor

Alla kyrkor i Jönköping har sin unika karaktär både utseendemässigt och innehållsmässigt. Kliv in och upptäck verksamheten och livet i kyrkan.

Kapell

Jönköpings församlings kapell är stora och små, för stora och små syften. Välj ett kapell som passar för den högtid i livet du ska fira eller hedra.

Mötesplatser och församlingshem

Svenska kyrkans mötesplatser är så mycket mer än kyrkor och kapell. Kom förbi en stund, träffa andra, småprata, umgås i tystnad. Drick en kopp kaffe, sticka något, sjung en sång tillsammans.