En pojke och en flicka skrattar i bänkraden.
Foto: Johannes Frandsen

Barnkörer

Här får barnen sjunga, skratta, leka och röra sig till musik. Körerna övar varje vecka och sjunger sånger anpassade efter barnens ålder. Barnen medverkar vid några gudstjänster per termin och ibland vid större konserter.

After school med Soul kidz

Soul Kidz är mer än en kör. Soul Kidz är en körrörelse för barn från förskoleklass till årskurs 5. Repertoaren är bred och består bland annat av gospel, pop och soul. Körerna har ofta rörelser och koreografi till sina låtar.

Barnkörerna Aqua och Lux

Körer för alla sångglada barn i åldrarna 6-12 år. Vi ses i S:t Olofsgården på Ljungarum.

Kören Nova

Kören Nova är för dig som vill satsa lite extra på körsång. Sökning och intagning sker före terminsstart.

Barnkörer i Ekhagskyrkan

Vi sjunger i gudstjänster, medverkar vid valborg, konserter och luciatåg med mera.

Barnkören Vega

För dig från förskoleklass till årskurs 4 och älskar att sjunga. Kören är uppdelad i två grupper efter ålder. Vi framträder i gudstjänster, konserter och luciatåg.

Barnkörerna Lillkompis och Storkompis i Dalvikskyrkan

Lillkompis och Storkompis är våra körer för barn i åldrarna 4-12 år.

Matteuskören

Kom och sjung i Bymarkskyrkans barnkör Matteuskören. Hur kul som helst!