Foto: Tommy Hvitfeldt

Järstorps kyrka

Järstorps kyrka är den lantligaste kyrkan i Svenska kyrkan Jönköping och ligger på en höjd omgiven av lövskog och öppna landskap. Det fina läget gör att kyrkan ofta önskas för dop- och vigselgudstjänster.

Fira gudstjänst i Järstorps kyrka

Söndagsgudstjänst firas varannan söndag. Utöver det, är det en söndag i månaden, familjegudstjänst klockan 11:00 och en enklare kvällsgudstjänst med nattvard klockan 18:00.

Det händer i Järstorps kyrka

Som församlingens mest populära dop och vigselkyrka, är kyrkan ofta full av liv och rörelse under lördagarna. På söndagarna firas gudstjänst eller mässa och under sommarmånaderna bjuds det på musik i sommarkväll.

Om Järstorps kyrka

Järstorps kyrka är en av bygdens äldsta med grundstenar från 1200-talet. Här kan du läsa mer om kyrkans historia.

Det händer i Järstorps församlingshem

Här hittar du aktiviteter och verksamheter i Järstorps församlingshem.

Järstorps kyrkogårdar

I natursköna Järstorp, omgivet av böljande åkermark och skog, ligger Jönköpings församlings minsta kyrkogårdar.

En präst sitter med hörlurar och pratar i mobiltelefon med bibeln uppslagen framför sig.

Vi som arbetar i Järstorps kyrka och församlingshem

Kontakta gärna oss om du har frågor om Järstorps kyrka.