Svenska kyrkan Tjörn

Med Kristus som grund ska Svenska kyrkan Tjörn vara en gemenskap som bär och ger livsmod i vardag, helg och högtid.

Komminister till Valla församling 100 %

Vi söker en komminister med placering i Valla församling. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2024. Välkommen med din ansökan!

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Häng med på barnkörläger i sommar!

Dagläger för dig som just gått ut förskoleklass - årskurs 3 och gillar att sjunga!

Låtspelskurs i folkmusik med Trio Marine Wiskari Simonsson

Välkommen på spelkurs och konsert i Valla kyrka. Trio Marine Wiskari Simonsson leder oss i låtar från Västsverige.

Gravstenar på kyrkogård

Kyrkogårdarna blir säkrare

Kontrollen av gravstenar i Stenkyrka församling är nu klar och arbetet fortsätter i Rönnängs församling. Under 2024 genomför kyrkogårdsförvaltningen kontroller av samtliga gravstenar på Tjörn.

Jobba hos oss - lediga tjänster

Vi söker söker komminister till Valla församling, handledare till projektet Vidare med Mary samt lokalvårdare/kyrkvaktmästare till Rönnängs församling. Välkommen med din ansökan!

Kalender - se vad som händer i Svenska kyrkan Tjörn

Kristi himmelsfärd

På Kristi himmelsfärds dag lämnade Jesus jorden efter den fyrtio dagar långa uppståndelsen. Han lovade att alltid vara närvarande hos oss, men på ett annat sätt. Kristi Himmelsfärds dag firas ofta med gudstjänst ute i naturen.

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

Personuppgifter

Här hittar du information om hur Svenska kyrkan Tjörn hanterar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen GDPR.

Ansvarig utgivare

Hemsidan www.svenskakyrkan.se/tjorn har utgivningsbevis och är en del av Svenska kyrkan Tjörns kommunikationsverksamhet. Ansvarig utgivare är tf kyrkoherde Lars Hjort, tel. 073 32 40 588.