Digitala andakter från Svenska kyrkan Tjörn
Foto: Tina Augustsson

Digitala gudstjänster och andakter

Under en tid av pandemin när vi inte kunde samlas i våra kyrkor spelade vi in gudstjänster. Vill du se dem nu i efterhand finns de kvar här.

Precis som vid en fysisk gudstjänst går kollekten till beslutat ändamål för just den söndagen när den digitala gudstjänsten sänds. Så kollekten tillfaller det ändamål som anges i filmen. Där visas också vilket swishnummer du ska använda, som är det som hör till den kyrka där den digitala gudstjänsten äger rum.

Förutom kollekt går det alltid bra att ge en gåva till vår Diakonikassa där vi stöttar behövande i vår närhet eller till Act Svenska kyrkan.

Diakonikassan (måste anges vid betalning)

Swish: 123 664 27 48
Bankgiro: 764-1657

Act SVenska kyrkan

Swish: 900 1223
Bankgiro: 900-1223

Närbild på en törnekrans som hänger på ett krucifix.

Passionsandakter 2021

Andakter från Rönnängs församling där vi genom påskberättelsen i Markusevangeliet får följa vägen till korset.

Gudstjänster och andakter sända i mars

gudstjänster sända i februari

gudstjänster sända i januari

Digitalt material vi tidigare sänt

Klövedals kyrka i snötäcke

Digitala gudstjänster jul och nyår

Här finns det digitala material vi sände under december 2020 fram till Trettondedagen 6 januari 2021 att se igen.

Digitala andakter från Svenska kyrkan Tjörn

Digitala andakter

Vi lägger ut Helgmålsandakter från våra kyrkor på Tjörn lördagar 18.00. Här kan du se de vi redan sänt. Den 15 augusti lägger vi ut en ny andakt, som blir det sista på ett tag. Vi gör ett uppehåll och vet inte om, och i så fall i vilken form, som andakterna återkommer.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben