Det här händer i våra församlingar

Nyheter i Svenska kyrkan Tjörn

1. Rönnängs bisättningslokal invigs

Publicerad 21 oktober 2024

Den 3 november klockan 14.00 invigs bisättningslokalen vid Rönnängs nya kyrkogård. Välkommen!

2. Välkommen till kyrkan i allhelgonatid!

Publicerad 10 oktober 2024

Här hittar du programmet för allhelgona på Tjörn med öppen kyrka, musik, gudstjänster och kyrkogårdscafé. Kom in och tänd ett ljus, prata med en präst eller diakon eller värm dig med en kopp kaffe. Varmt välkommen!

3. Kyrkogårdarna blir säkrare

Publicerad 10 oktober 2024

Kontrollen av gravstenar sker nu på kyrkogårdarna i Rönnäng, Bleket och Trolldalen. Under 2024 genomför kyrkogårdsförvaltningen kontroller av samtliga gravstenar på Tjörn.

4. Ta en paus - läs församlingstidningen Petrus

Publicerad 9 oktober 2024

Höstens nummer av församlingstidningen Petrus delas ut 12-13 oktober. Trevlig läsning!

5. Var med i årets levande julkrubba!

Publicerad 8 oktober 2024

Tycker du det är roligt att möta barn och publik? Bli en del av årets julspel! Tillsammans berättar vi om julens glada budskap. Ingen tidigare erfarenhet av skådespeleri behövs.