Foto: Tommy Hvitfeldt

Gudstjänst- och böneliv

Mässa i Gräshagskyrkan

I Gräshagskyrkan firar vi mässa varje söndag kl. 9.30. Den första söndagen i månaden och vid stora högtider firar vi högmässa, där kyrkokören medverkar. Andra och tredje söndagen firar vi mässa med predikosamtal och då startar vi med en gemensam frukost i Birgittasalen. Därefter följer vi en enkel och familjär agenda där samtliga ges utrymme att reflektera kring den aktuella söndagens predikan/texter tillsammans. Sedan avslutas Gudstjänsten med att vi tillsammans går in i kyrksalen och firar nattvard. Den fjärde söndagen firar vi mässa med ungdomsgruppen EPIC

Digitala gudstjänster

Varje söndag publiceras en ny gudstjänst på vår YouTube-kanal. Där kan du också ta del av tidigare gudstjänster, betraktelser och böner. Klicka här för att komma direkt till vår kanal. Framtida gudstjänster hittar du i kalendern. Välkommen att fira gudstjänst på webben!

Några äldre kvinnor står med notblad och sjunger tillsammans. Ett träkors hänger på väggen.

Gudstjänst på Junegårdens äldreboende

Många som bor på äldreboende har en tro eller en vana att besöka sin församling. Att bo på ett äldreboende begränsar möjligheterna att ta sig i väg till gudstjänst därför är det extra viktigt att vi som kyrka besöker äldreboende för att fira gudstjänst där. Granne med Gräshagskyrkan finns kommunens äldreboende Junegården där det regelbundet hålls gudstjänst.