Foto: Tommy Hvitfeldt

Fira gudstjänst i Ljungarums kyrka

Gudstjänst eller mässa firas i regel söndagar klockan 11.00. En söndag i månaden är det Ro för själen, en gudstjänst av meditativ karaktär med mycket musik, ljuständning och tystnad tänkt att just ge ro för själen. Onsdagar firas Stilla stund, en kortare andakt med musik, ljuständning och stillhet.

Gudstjänst/Mässa
Söndagar klockan 11.00, Mässa är två gånger i månaden.

Ro för själen
Ro för själen är en gudstjänst av meditativ karaktär med mycket musik, ljuständning och tystnad, tänkt att just ge ro för själen. Firas ca en söndag i månaden klockan 18:00. Håll utkik i kalendern för datum.

Dop och vigsel
Dop sker i samband med vissa söndagsgudstjänster eller vid en särskild dopgudstjänst.

Vigsel sker efter särskild överenskommelse lördagar klockan 14.00 eller 15.30.

Boka vigsel

Ring eller maila församlingsexpeditionen om du vill boka eller har frågor om vigsel.

Telefon:  036-30 35 50
Email: jonkopings.forsamling@svenskakyrkan.se

Bröllopstiderna för sommaren 2024 (från och med 1 maj) släpps den 4 september 2023.