Skapande och handarbete

I alla våra församlingar har du möjlighet att hantverka tillsammans med andra. Men man är såklart också välkommen att umgås och att bara vara utan krav.

broderi

Tensta kyrkliga syförening träffas torsdagar jämna veckor

Tensta kyrkliga syförening bjuder in alla, unga som gamla, att få vara med i ett härligt gäng som gör ett viktigt arbete, och samtidigt ha trevliga samtal och fika något gott. Ta med ditt eget fikabröd. Kaffe och te finns på plats. Syföreningen träffas kl. 11 torsdagar, jämna veckor, i Tensta sockenstuga. Välkommen med du också!

Ewas stickcafé i Tensta

Välkommen till sockenstugan i Tensta onsdagar jämna veckor kl. 18-20 för trevlig samvaro i flitens tecken. Stickcaféet startar för våren 24 januari!

Jeanstyg

Hantverkscaféet i Vattholma

Tisdagskvällar kl. 18-20 är du välkommen att hantverka tillsammans med andra på Trekanten i Vattholma. Gofika serveras under kvällen. Välkommen!

Syjunta i Storvreta församlingsgård

Onsdagar udda veckor kl. 18 kan du och ditt handarbete komma till församlingsgården för trevlig samvaro. Har du inget eget hantverk på gång, har vi prova-på aktiviteter varje gång! Vi hantverkar till kl. 20.00 och fika till självkostnadspris finns att köpa. Det går också bra att bara komma och umgås. :-) Välkommen!