Bibelstudium/Samtalsgrupper

Har du en andlig längtan? Är du nyfiken och vill lära dig mer? Då är du välkommen till pastoratets träffar!

Biblioterapi

Välkommen att prova på biblioterapi, fem onsdagar nu under vårvintern. Vi kommer ta hjälp av dikter och andra kortare skönlitterära texter, skrivande och samtal för att främja välmående, fundera över livet och kanske få en och annan insikt.

Bibelläsning

Bibelsamtal i Storvreta församlingsgård

Vid sju tillfällen under våren kommer vi att läsa och samtala om profeten Sakarja. Tid och plats är tisdagar kl. 19 i Storvreta församlingsgård efter veckomässan. Välkommen till berikande möten!

Alphakurs i Storvreta

Har du funderingar om livet? Vad kan kristen tro tillföra nutidsmänniskan? Då finns möjlighet för dig att delta i Alpha-kurs i pastoratet. Kursen kommer att hållas torsdagar kl. 18.30-20.30 på församlingsgården i Storvreta. Har du några frågar kan du höra av dig till präst Karolina Adlarson för mer information! Varmt välkommen!

Kors vid vatten

Konfirmation för vuxna

Att konfirmeras som vuxen innebär att lära sig om kristen tro och samtala om livsfrågor. Det är vanligt att göra det tillsammans med andra i en grupp. Det är också möjligt att träffas individuellt med en präst. Konfirmationen görs sedan i en gudstjänst.

Katekumenatet - en vuxen väg till tro

Katekumenatet är ett slags konfirmation för vuxna. Kanske blev du aldrig döpt eller konfirmerad? Kanske funderar du på att bli det som vuxen i stället? Eller vill du helt enkelt veta mer om vad kristen tro är? Välkommen med frågor och intresseanmälan till Kristina Lockner. Välkommen med!