Act Svenska kyrkan

för en rättvisare och säkrare värld. Alla människor hör ihop. Vi lever under samma himmel och har samma värde och rättigheter. Men beroende på var vi föds, eller vilket kön vi har, ser verkligheten olika ut. Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt vid katastrofer.

Just nu pågår Act Svenska kyrkans fasteaktion "Dela lika och rädda liv"

Här kan du swisha din gåva direkt till Vattholma pastorats insamling. Tack för din gåva!

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Gåvoshop Act Svenska kyrkan

Gåvoshop - Act Svenska kyrkan

Gåvor som verkligen betyder något. Vad vill du ge?

Bild på person i bil som tar emot macka från en bricka som hålls fram av person som står utanför bil med blå väst.

Det här gör Act Svenska kyrkan i Ukraina

Act Svenska kyrkan har genom våra partner sett till att flera ton med mat nått människor på flykt. Mediciner, tillfälliga skydd och psykosocialt stöd kommer också den ukrainska befolkningen till del.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

Ryggar på tre personer på en scen. I publiken ser vi flera hundra åskådare.

Engagera dig internationellt

Vill du göra något handfast i kampen för en mer rättvis värld? Här kan du delta i påverkanskampanjer, åka på utbyte, bli ombud, bli Ageravolontär eller engagera dig på något annat sätt i din egen församling.

Tre barn med skolväskor på ryggen. De ler och ser glada ut.

Bli månadsgivare

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.

Tåtra med jordgubbar och grädde. På tårtan står det Act Svenska kyrkan.

Material till kampanjer

Act Svenska kyrkans återkommande kampanjer är en chans att tillsammans synliggöra viktiga frågor för en rättvis värld. Det handlar både om att samla in pengar till det internationella arbetet samt att engagera och skapa opinion i Sverige.