Diakoni och samtal

Du är alltid välkommen att kontakta diakon eller präst för personliga samtal. Det ingår i våra uppgifter att ta emot för samtal under tystnadsplikt och kostar ingenting. Det kan röra sig om enstaka samtal eller flera i följd.

Personliga samtal, rådgivning och själavård

Ibland behöver man någon att tala med. Det kan handla om livsfrågor, tro, relationer, sjukdom och sorg.  Ibland är livet besvärligt och man kan behöva vrida och vända på ett problem för att se klarare. Ibland behöver man bara prata av sig. Välkommen att kontakta präst eller diakon för att boka ett samtal!

Ringer på dörr

Besöksgruppen

Vill du ge av din tid till någon som behöver? Då har du en viktig funktion att fylla. Välkommen att bli en del av vår besöksgrupp!

Kaffe med kakor

Fika i foajén med diakonen

Har du en liten stund över eller bara vägarna förbi församlingsgården i Storvreta, kom in och drick en kopp kaffe/te med fikabröd med diakonen! Diakonen finns på plats ett antal onsdagsförmiddagar udda veckor kl. 9.30-11.

Kaffekopp och mobilhörlurar

Telefonfika

För dig som av olika skäl inte kan gå ut och träffa andra, men önskar sällskap till fikat erbjuder vi fika på distans - telefonfika! Ring diakon Charlotta eller expeditionen så stämmer vi träff.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Familjerådgivning

Svenska kyrkans familjerådgivning är till för vuxna med svårigheter i nära relationer.

Man pratar i mobil

Kyrkans SOS

Känns livet svårt? Vill du prata med en medmänniska? Då är du välkommen att skriva till SOS-brevlådan och/eller ringa till Jourtelefonen.

När livet måste fortsätta

Stöd för dig som sörjer