Lediga tjänster

Vattholma pastorat med församlingarna Ärentuna, Lena och Tensta, tillhör Uppsala kommun och har ca 7300 kyrkotillhöriga. Här finns tre medeltida kyrkor med tillhörande kyrkogårdar. Pastoratet ligger strax norr om Uppsala och inkluderar orterna Storvreta, Vattholma och Skyttorp. De tre orterna är alla stationssamhällen vid Ostkustbanan.  Storvreta är idag Uppsala kommuns tredje största tätort efter Uppsala och Sävja. Vi har ca 25 anställda fördelade på tre arbetsplatser.

Just nu finns inga lediga tjänster i Vattholma pastorat.

Prästkragar kors vid Tensta kyrka

Presentation

Guds närvaro i världen föregår allt annat. Det är i Gud som vi lever, rör oss och är till. Svenska kyrkan vill ge rum för den närvaron i livets alla skeden.

Tre kyrkor och två kapell i Vattholma pastorat

Kyrkor, kapell och församlingslokaler i Vattholma pastorat

Svenska kyrkan, Tensta-, Lena- och Ärentuna församlingar, har tre vackra kyrkor och två kapell. Kyrkorna är från tidig medeltid och kapellet i Storvreta invigdes 1979. Katarinakapellet i Skyttorp invigdes i december 2018. Välkommen in!

Kvinna som pratar i telefon

Kontakta oss

Välkommen att höra av dig till oss eller att göra ett besök på församlingssexpeditionen i Storvreta, församlingshemmet Trekanten i Vattholma eller Kyrkans hus i Skyttorp.