Barn och familj

I Tensta-, Lena- och Ärentuna församlingar finns olika verksamheter och aktiviteter för barn i alla åldrar. Här kan du läsa om vad som finns för de olika åldersgrupperna.

Barn 0-5 år

Öppet hus-verksamheterna i pastoratet är öppna för dig med små barn och som är dagledig. I Skyttorp finns även Kyrkans barntimmar för 4-5-åringar. Välkommen in!

Barn 6-13 år

För barn i åldern 6-13 år finns flera aktiviter att välja bland. I alla församlingar inom pastoratet finns miniorer, juniorer och barnkörer. Här kan du läsa mer om allt som händer. Välkommen att vara med i våra grupper du också!

Barnkörer

För dig som tycker om att sjunga finns barnkörer i pastoratets alla tre församlingar, Tensta, Lena och Ärentuna. Välkommen att anmäla pojkar och flickor till någon av barnkörerna! Det är härligt att sjunga!

Ungdom

Här finns grupper för dig från 13 och uppåt. Hit kan du komma och träffa jämnåriga och umgås i en avslappnad gemenskap. Har du möjlighet att jobba lite extra, eller göra en insats som volontär? Här kan du läsa mera.

Söndagskul i Ärentuna församling våren 2024

Vid flera tillfällen under hösten finns möjlighet för de små att få en egen stund under gudstjänsten. Söndagskul pågår vid sidan av gudstjänsten, med start och avslutning tillsammans med de andra gudstjänstdeltagarna.  Välkommen med!

Kvälls-öppet hus med middag i Skyttorp

Vi träffas torsdagar jämna veckor kl. 16-19 och kl. 18 firar vi efter-maten-gudstjänst. Lekrummet är öppet för barnen. Välkommen att dela gemenskap med trevliga samtal över god middag i Kyrkans hus!

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Ladda ner appen Kyrkan

En interaktiv kyrka. spela på orgeln, häll vatten i dopfunten eller måla ett kyrkfönster. Appen är gratis och innehåller ingen reklam. Passar barn i förskoleåldern.

Kyrka och skola i samarbete - fördjupning och lärande i en kreativ miljö

Kyrkan har historiskt sett en stark koppling till lärande och undervisning och det känns därför naturligt och roligt att kunna erbjuda skolan ett varierat och kvalitetssäkrat program som komplement till den övriga undervisningen. Välkommen att kontakta oss!