Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Barn 0-5 år

Öppet hus är småbarnsverksamheter som finns i pastoratets tre församlingar. Här kan de yngsta barnen i lugna och trygga miljöer utforska sin omgivning och alla människor i den.

Tensta/Skyttorp

Öppet hus i Skyttorp- öppet för alla!

Tisdagar och fredagar kl 9-12 är du som är dagledig välkommen Kyrkans hus i Skyttorp för trevlig gemenskap och samvaro. Vi erbjuder lek, pyssel, sångsamling, gemenskap, samtal och fika till självkostnadspris. Torsdagar jämna veckor är det öppet hus med middag från kl. 16-19. Då firas även efter-maten-gudstjänst kl. 18.

Kyrkans barntimmar i Skyttorp

Välkommen du som är 4-5 år på kyrkans barntimmar i Kyrkans hus onsdagar kl. 15.30-17. På barntimmarna gör vi olika saker, vi leker, pysslar, sjunger och spelar spel. Vi ses!

Kvälls-öppet hus med middag i Skyttorp

Vi träffas torsdagar jämna veckor kl. 16-19 och kl. 18 firar vi efter-maten-gudstjänst. Lekrummet är öppet för barnen. Välkommen att dela gemenskap med trevliga samtal över god middag i Kyrkans hus!

Lena/Vattholma

Öppet hus på Trekanten

Öppet hus har öppet måndagar och torsdagar kl 9-12 på Trekanten, Vattholma. Här finns möjlighet till lek, gemenskap, fika och samtal. Välkommen!

Ärentuna/Storvreta

Öppet hus i Storvreta

För dig som är hemma med barn är det öppet hus på Storvreta församlingsgård mån-, tors- och fredagar. Här finns möjlighet att leka, pyssla, sjunga och umgås tillsammans med andra småbarnsföräldrar! Välkommen in!

Musiklek 2-4 år i Storvreta

Välkommen att vara med på musiklek med ditt barn. Musiken och samspelet mellan dig och ditt barn står i centrum. Vi träffas tisdagar kl 9.30 i Församlingsgården i Storvreta. Anmäl dig till gruppen här. Varmt välkommen med!

Söndagskul i Ärentuna församling våren 2024

Vid flera tillfällen under hösten finns möjlighet för de små att få en egen stund under gudstjänsten. Söndagskul pågår vid sidan av gudstjänsten, med start och avslutning tillsammans med de andra gudstjänstdeltagarna.  Välkommen med!

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Ladda ner appen Kyrkan

En interaktiv kyrka. spela på orgeln, häll vatten i dopfunten eller måla ett kyrkfönster. Appen är gratis och innehåller ingen reklam. Passar barn i förskoleåldern.