Jobbansökan

Så här behandlar vi dina personuppgifter om du söker en tjänst inom Varbergs församling.

När du skickar in en jobbansökan till oss godkänner du att Varbergs församling registrerar namn, personnummer, adress, telefonnummer och e-postadress samt de uppgifter om dig som du själv uppger i de dokument du laddar upp. Om du anger referenser kan vi komma att kontakta dem och därmed hantera de uppgifter som lämnas under det samtalet eller i e-postkommunikationen.

Vi behöver dina uppgifter bland annat för att kunna avgöra om du är en lämplig kandidat och för att kunna kontakta dig under rekryteringsprocessen. Inledningsvis behandlas dina personuppgifter med ditt samtycke, men efter att du kommit lite längre i processen och det börjar bli tal om anställning sker behandlingen även på basis av att det är nödvändigt för ingåendet av anställningsavtalet.

Vi kan komma att lämna ut vissa av dina personuppgifter till rekryteringskonsulter. Vidare behandlar systemleverantören dina personuppgifter för vår räkning genom att lagra dem och i vissa fall få åtkomst till dem genom support.

Om du inte anställs gallras uppgifterna ur våra system inom två år efter att beslutet vunnit laga kraft. Anställs du kommer relevanta uppgifter att sparas under anställningen.