Musik och körer

Genom musiken upplever vi nya sidor av Gud, världen och oss själva. Gud gav oss musiken och vi använder den på olika sätt. Vi kan sjunga, spela eller bara lyssna.

Varje söndagsgudstjänst innehåller mycket musik. Det gör den för att det är ett bra sätt att tillsammans möta Gud. Och för att det är kul att sjunga och vackert att få lyssna.

I de flesta högmässor i Varbergs kyrka är någon kör med och leder och stärker församlingssången samtidigt som den framför körsånger under gudstjänsten.

I Sollyckans och Apelvikshöjds kyrkor är det mycket inslag av olika musikstilar och vi får ännu ett sätt att utrycka vår tro på Jesus kristus.

Konserter

Äntligen kan vi samlas och lyssna på musik igen. Här är kalendern över konserter i Varbergs församling.

Varberg Gospel under releaskonsert 2011

Körer

Sång är en upplevelse för hela människan, kroppen, själen och anden. Den växer och blir mer. Vi har körer med olika repertoar och för olika åldrar och nivåer.

Musikerna i Varbergs församling

Det är vi som är anställda för att ansvara för musiken i församlingen.

Trummor

Var med och spela musik

Tycker du om att spela och vill vara med och spela under gudstjänster och vid andra tillfällen. Kanske är ett lovsångsteam eller Stråkensemblen något för dig.