Barn och familj

Jesus sa att barnen fick komma till honom. Att Guds rike tillhör sådana som de. I allt Varbergs församling gör har barnen en plats. En del aktiviteter är extra mycket riktade till barnen.

Tisdagshäng

En gemenskap där barn får vara exakt som de är.

Church Friday

En kväll i kyrkan för alla som går årskurs 4-7.

Dop

Dopet är en gåva från Gud och ett fint tillfället att fira det nya livet. Här kan du läsa mer om dopet och även fylla i en bokningsförfrågan.

Lekande barn

VuxenBarn

Vi öppnar upp för barn och vuxna som får komma hit och träffas. Leka med andra barn och andra leksaker. Du får träffa andra vuxna som befinner sig i en situation kan vara ganska lik din.

Pyssel

4-5-årsgrupp

Fredagar 9:00-12:00 i Sollyckans kyrka.

Pyssel

Korsdraget

För barn 6-8 år. Tisdagar 16:15-17:30 i Sollyckans kyrka.

Söndagsskola

För barn på barns språk

WWJD

För åldern 9-12 år. Tisdagar 16:15-17:15 i Sollyckans kyrka

Barnkörer i Sollyckan

Lilla barnkören för åldern 4-7 år och Stora barnkören, 7-12 år. Båda övar i Sollyckans kyrka på tisdagar.

Gosskören Boys Voice

Boys Voice

Varbergs gosskör för killar 7-19 år.

8 flickor som står bredvid varandra.

Girls Voice

Kör för flickor som är 9-12 år.

Riktlinjer för arbete med barn och unga

I Svenska kyrkans sammanhang ska barn och unga känna sig trygga, sedda och bekräftade oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, ålder eller annat som påverkar livet. Inte heller socioekonomiska omständigheter ska hindra barn och unga från att kunna delta i aktiviteter i församlingen.