Foto: Maria Svensk /IKON

Gemenskap

Ibland kan det vara gott att träffa andra, dricka en kopp kaffe eller te och samtala med andra. Kanske lyssna på ett föredrag eller lite musik. Du kanske hellre vill göra något tillsammans med andra. Här kan du utforska och dela livet med någon annan och Gud.

Friskvårdsgrupp

Bra för kroppen och nyttigt för själen. När vi går ser vi nya saker och tanken går i andra banor. Intrycken och upplevelsen får vi dela med de andra som går med på vandringen.

Sopplunch

God soppa och möjlighet att träffa ändra. Kanske för bra för att du ska kunna låta bli. Församlingshemmet på tisdagar är det andakt 11:45 och sopplunch 12:00.

Öppen kyrka och café på Apelvikshöjd

Kaffe med utsikt över havet, kan det vara något? Kom i så fall till Apelvikshöjds kyrka på onsdagar 14:00-16:30.

Högmässa i Sollyckans kyrka

Gudstjänst

I gudstjänsten blir församlingen synlig och får möta varandra och Gud. Vi har många olika sorters gudstjänster vid olika tider.

Varberg Gospel under releaskonsert 2011

Körer

Sång är en upplevelse för hela människan, kroppen, själen och anden. Den växer och blir mer. Vi har körer med olika repertoar och för olika åldrar och nivåer.

Barn och familj

Vuxen-Barn, Church Friday, korsdraget och mycket mer finns för barn och familjer i Varbergs församling. Eller kanske en kör är det som passar bäst.

Diakoni

Diakoni är kyrkans omsorg om medmänniskan och skapelsen.