Foto: Magnus Aronson /IKON

Friskvårdsgrupp

Bra för kroppen och nyttigt för själen. När vi går ser vi nya saker och tanken går i andra banor. Intrycken och upplevelsen får vi dela med de andra som går med på vandringen.

Med eller utan stavar kan du gå tillsammans med andra.

Friskvårdsgrupp, Sollyckans kyrka

Varje helgfri torsdag under terminerna är det promenad med eller utan stavar. Det startar 9:30 utanför Håstens vårdcentral och avslutas med hälsofika i Sollyckans kyrka. Ibland är det något program också. Kostnadsfritt.

Uppehåll under längre lov.  Se kalendern.

Martina Hansson

Varbergs församling

Församlingspedagog

Mer om Martina Hansson

Samordna frivilligarbetet och jobbar bland annat med gudstjänstplanering, familjegudstjänster, friskvårdsgrupp och söndagsskola.

Gemenskap

Ibland kan det vara gott att träffa andra, dricka en kopp kaffe eller te och samtala med andra. Kanske lyssna på ett föredrag eller lite musik. Du kanske hellre vill göra något tillsammans med andra. Här kan du utforska och dela livet med någon annan och Gud.