Toronto skyline
Foto: C.L

Svenska kyrkan i Toronto

Svenska kyrkan i Toronto är en mötesplats för både bofasta och besökande svenskar. Här kan du fira gudstjänst, träffa nya och gamla vänner över en fika.

Ett enkelt kors i motljus.

Påsken i kyrkan!

Kom och upplev påskens stora drama!

Öppna dörrar

Du vet väl om att du alltid är välkommen in när kansliet är öppet. På Onsdagar har vi dessutom ett litet enkelt Café

Kanslist sökes

Vi söker en ny medarbetare för kansli-jobb

Nattvard

Kyrkvärd

Vill du hjälpa till i våra gudstjänster? Gammal som ung, van som ovan, alla är välkomna!

Fat med fikabröd

Kaffevärd

Vill du hjälpa till på Kyrkkaffet? Du behöver inte kunna baka, vi hjälps åt, utan bara viljan finns att hjälpa till så löser vi resten tillsammans

Närbild på ett litet glaskors och ett tänt ljus på ett altare.

Helgmålsbön!

Välkomna till enkel Helgmålsbön via nätet

Diskmaskinsutmaningen

Stort Varmt Tack till alla som bidragit!

Kyrkoherdemottagningen den 17 Mars

Den 17 mars 2024 mottogs Maria Scharffenberg som Kyrkoherde för Svenska kyrkan i Toronto och som Mobil präst Nordamerika

Två personer sitter i en ring med några andra ryggen mot kameran.

Tankar inför helgen

"Mitt i natten, i en av de mest symboliskt mättade gudstjänsterna på kyrkoåret, får dopkandidaterna uppleva hur deras liv hör ihop med bibelns berättelser." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.