Sura-Ramnäs församling

Svenska kyrkan i Surahammar, Ramnäs och Virsbo. Församlingsexp hittar du i församlingshemmet Källmoragården på Hjulmakarvägen 33 i Surahammar.

Bild på ungdomar i Suraahammar

Konfirmation

Konfirmation handlar bland annat om att diskutera livets små och stora frågor tillsammans med andra och ha roligt under tiden. Nu är anmälan öppen till onsdagsgruppen!

Ett litet utomhusdop i vintertid vid ett öppet vatten.

Dop

Dop kan ske när som helst i livet, det är aldrig för sent. Välkommen att boka dop!

En rad människor står med sånghäften och sjunger i Uppsala domkyrka.

Musik och körer

Sura-Ramnäs församling erbjuder körsång för barn, ungdomar och vuxna. Musik och sång för tröst, glädje och gemenskap!

Spira - Existentiell hälsa bland barn och unga

Spira är ett material om att arbeta pedagogiskt och diakonalt med att stärka ungas existentiella hälsa. Det visar på hur kyrkan i samverkan med skolan kan ge unga möjlighet att utforska sin identitet, andlighet och samhörighet med världen.

Kyrka möter förskola och skola

Med utgångspunkt i barn och ungas behov av existentiell hälsa och andlig utveckling möts kyrka och skola på olika sätt i olika årskurser.

Några gamla gravstenar på en kyrkogård hjälps upp av trästörar.

Provdragning av gravstenar

Under våren 2023 inleddes provdragning av gravstenar på våra kyrkogårdar. Du kan läsa mer om vad det innebär här.

Medlem i Svenska kyrkan

Det finns många skäl att vara medlem i Svenska kyrkan. På den här sidan ser du några av dem. Du är viktig, och du behövs!

Våra kyrkor

I Sura-Ramnäs församling finns tre kyrkor; Ramnäs kyrka, Sura kyrka och Virsbo kyrka. Dessutom finns det ett kapell på församlingshemmet Källmoragården.