Svenska kyrkan i Spanien

I Spanien finns Svenska kyrkan på Costa del Sol och Costa Blanca på fastlandet, och dessutom på öarna Teneriffa, Mallorca och Gran Canaria. Välkommen till oss!

Svenska kyrkan Mallorca

Välkommen att vara med i gemenskapen hos Svenska kyrkan på Mallorca. Här finns aktiviteter för alla åldrar. Både stora och små barn är välkomna hit.

Svenska kyrkan Teneriffa

Svenska kyrkan på Teneriffa är en naturlig mötesplats för skandinaver på södra Teneriffa. Här kan du fira gudstjänst, läsa tidningen, fika, sjunga i kör och vidga vyerna genom föredrag, konserter och pilgrimsvandringar.  Välkommen in!

Svenska kyrkan på Costa del Sol

Välkommen till Svenska kyrkan på solkusten. Vår huvudbyggnad ligger i Fuengirola och sträcker sin omsorg längs hela den vackra kuststräckan från Almuñecar i öst till Cadiz i väst.

Utsikt över La matasjön

Svenska kyrkan Costa Blanca

Välkommen till Svenska kyrkan i Torrevieja på Costa Blanca. Kom med i vår gemenskap! Här finns gudstjänster, pilgrimsvandringar och öppen verksamhet.

Svenska kyrkan Gran Canaria

Välkommen till Svenska kyrkan Gran Canaria i San Agustín! Här kan du fira gudstjänst, dricka svenskt kaffe med dopp, läsa en svensk dagstidning, spela pingis, låna en bok och samtala med en präst.