Svenska kyrkan i Tyskland

I Tyskland finns Svenska kyrkan i Berlin, Frankfurt, Hamburg och München och besöker även andra orter. Välkommen till oss!

Svenska kyrkan i Berlin

Välkommen hem! Svenska kyrkan i Berlin är en öppen kristen gemenskap med lokal närhet och global omsorg. Vi vill vara en kyrka både för bofasta svenskar och de svenskar som tillfälligt vistas i Berlin. Här finns plats för tro och tvivel, glädje och sorg, eftertanke och engagemang. Här finns plats för dig!

Svenska kyrkan i Frankfurt am Main

Med en blandning av innovation och tradition vill vi skapa en mötesplats där alla är välkomna. Låt oss gemensamt bygga en plats där vi kan känna oss hemma utomlands. Välkommen! ♥

Svenska kyrkan i Hamburg

En mötesplats för alla som vill känna sig hemma i utlandet. Kyrkobyggnaden är vackert belägen vid Hamburgs hamn. Gudstjänster firas söndagar kl 11:00. Kom till kyrkans Café och njut utav hembakade kanelbullar, kakor och svenskt kaffe.

Svenska kyrkan i München, Bayern

Vill du ha kontakt med en svensk församling? Vill du veta något om dop, vigsel eller begravning? Vill du fira gudstjänst på svenska och träffa andra i ett svenskspråkigt sammanhang? Då är du välkommen att besöka oss på