Lilla Stugan

Lilla stugan är en öppen diakonal mötesplats dit alla är välkomna för att fika, träffa en diakon och få hjälp med till exempel fondansökningar.

Mötesplats Lilla stugan

Kom hit när livet skaver,  när det krisar och livet utmanar dig.  Kom och sitt ner för för ett samtal och en fika tillsammans med diakonerna och de ideella medarbetarena. Eller för ett enskilt samtal med en diakon.

Diakonerna kan följa med dig till din handläggare och hjälpa dig att överklaga ett myndighetsbeslut. Du kan också söka ekonomisk hjälp från Svenska kyrkans fonder.

Diakonimottagningen i Lilla stugan vid Domherren Kyrkans hus, Biskopsgränd 2, öppet varje onsdag kl 15-17.30.

Två män sitter och samtalar över en kopp kaffe.

Nu söks ideella medarbetare till diakonin

Fler människor söker sig till församlingen för hjälp och stöd. Trycket på församlingens diakoni har ökat nu i höst. Därför behövs fler ideella medarbetare till diakonimottagningen på onsdagar i Lilla stugan.

Marie Rydén Davoust

Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö

Diakon, Projektledare

Mer om Marie Rydén Davoust