Det händer

Se och läs den aktuella kalendern för Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö. Och hitta församlingens tidningsannonser även här på webben.

Gudstjänst

I Strängnäs domkyrka firas gudstjänst vanligen alla dagar i veckan. Här är en översikt med veckans gudstjänster. Mer information om kommande gudstjänster finns i kalendern här på webbplatsen.

Nyheter från Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö

Prenumerera via RSS

Domkyrkoberget: Nyhetsbrev med referat

Publicerad:

Det senaste nyhetsbrevet om den framtida utvecklingen av Domkyrkoberget har skickats till prenumeranterna och publicerats här på församlingens webbplats. I det finns referat från seminariet Framåt mot medeltiden och från samrådsmötet om kommunens förslag till ny detaljplan.

Självvattnande blomlådor på Gamla kyrkogården

Publicerad:

Från och med i år kommer kyrkogårdsförvaltningen gräva ner självvattnande blomlådor vid några gravar på Gamla kyrkogården.

Öppet hus om Domkyrkoberget

Lördag 16 mars 12.30-15.30 i Strängnäs domkyrka

Utställning om Domkyrkobergets framtid

Publicerad:

Fredag 8 mars inleder Strängnäs kommun ett samråd om förslag till ny detaljplan för Domkyrkoberget med Strängnäs domkyrka. Som en del av informationen till allmänheten ges plats för kommunens utställning inne i domkyrkan.

Studiedag om Evensong

Publicerad:

Vill du veta mer om vad Evensong är och hur det går till? Välkommen till Strängnäs domkyrka lördagen den 13 april.