Körsång

Musik är en viktig del i gudstjänsten. I körsången finner många gemenskap. Domkyrkoförsamlingen med Aspö har flera körer för olika åldrar. I domkyrkan finns också ett stort utbud av konserter av olika slag.

Församlingens körer

Keruberna - för dig som går i förskoleklass eller årskurs 1 övar onsdagar 16.30 – 17.10

Seraferna - för dig som går i årskurs 2-3 övar torsdagar 16:00 - 16:40

Änglakören - för dig som går i årskurs 4-6 övar tisdagar 15.45-16.30

Ledare: Inga-Lill Sjönneby 0152-245 20 inga-lill.sjonneby@svenskakyrkan.se

Keruberna, Seraferna och Änglakören sjunger i Mässa med stora och små en gång i månaden och vid någon konsert per termin.

Ungdomskören - från årskurs 7 övar på tisdagar 16.45 – 17.45

Kören sjunger i söndagens högmässa flera gånger per termin och vid någon konsert per termin.

Kören på Instagram Ceciliakören i Strängnäs Domkyrka @strangnasdomkyrkasceciliakor

Ledare: Jonas Lind 0152-245 13 jonas.lind@svenskakyrkan.se

Domkyrkokören - blandad vuxenkör övar måndagar 19:00 - 21:00

Kören sjunger i gudstjänsten cirka en gång i månaden och vid någon konsert per termin. Kören övar i domkyrkans körsal.

Ledare: Ledare: Jonas Lind 0152-245 13 jonas.lind@svenskakyrkan.se

Oratoriekören - blandad vuxenkör övar tisdagar 19:00 - 21:00

Kören medverkar med konserter och i vissa gudstjänster. Kören övar i domkyrkans körsal.

Ledare: Jan H Börjesson 0152-245 11 jan.borjesson@svenskakyrkan.se

Här fyller du i intresseanmälan för att delta i en av församlingens barnkörer

Genom din anmälan godkänner du din registrering hos Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö. Registret innehåller de personuppgifter som du själv har lämnat. Personuppgifterna används enbart i församlingens verksamhet och tas bort när du avslutar verksamheten.

Här fyller du i uppgifter för medlemmar i ungdomskör

Genom din anmälan godkänner du att du registreras hos Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö. Registret innehåller de personuppgifter som du själv har lämnat. Personuppgifterna används enbart i församlingens verksamhet och tas bort när du avslutar verksamheten.

Konserter

Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö har ett rikt musikliv med körsångare och musiker. Flera gånger om året gästas domkyrkan av körer, solister och musiker. Domkyrkans stora orgel är ett uppskattat instrument för organister på besök.