Foto: Magnus Aronson

Ge en doppresent med mening

En present som sprider liv och glädje till människor över hela jorden. Köp din doppresent i Svenska kyrkans gåvoshop. Barn och familjer kan genom din dopgåva få chansen att förändra sina liv. Delad glädje är dubbel glädje.

Gåvobevis till dopet
Till dopet får du ett tryckt gåvokbevis med bild och text om gåvan. Kortet skickas hem till dig inom en vecka efter beställningen. Du kan också välja ett e-gåvokort via e-post. På det kortet kan du skriva en personlig hälsning och sedan skicka det direkt till den du vill. Svenska kyrkans internationella arbete ser till att pengarna går till de som behöver dem mest.
Så fungerar det

Jordbrukskurs 125 kronor
Summan räcker till att starta en kurs i jordbruksteknik i Etiopien. Ge bort en present som ger människor möjlighet att själva skapa en trygg försörjning.

Utbildning 200 kronor
Summan räcker till att ge ett barn som lever i flyktingläger en termins skolgång. Ge bort en present som stödjer alla barns rätt till utbildning.

Fritidsaktivitet 255 kronor
Summan räcker till att starta fem fotbollslag för ungdomar i ett flyktingläger i Kenya. Ge bort en present som bidrar till att barn får vara barn.

Självhjälpsgrupp 330 kronor
Summan räcker till att starta en självhjälpsgrupp för kvinnor i Myanmar. Ge bort en present som ger människor möjlighet att själva skapa inkomst och trygghet.

Barnhälsa 450 kr
Summan räcker till att ge en mentormamma lön för en vecka i Eswatini (f.d. Swaziland). Ge bort en present som bidrar till att minska barnadödlighet.

Latrin 500 kronor
Summan räcker till att bygga en latrin i ett flyktingläger i Bangladesh. Ge bort en present som stödjer människor på flykt.

Lärarlön 750 kronor
Summan räcker till att ge en lärarvolontär som undervisar barn i flyktingläger i Myanmar en månadslön. Ge bort en present som ger barn på flykt tillgång till lärare och skola.

Socialarbetare 1625 kronor
Summan räcker till en veckolön för en socialarbetare i Manilla, Filippinerna. Ge bort en present som ger barn som lever på gatan stöd att kunna ta sig från utsatthet och fattigdom.

Stipendium 2 700 kronor
Summan räcker till ett stipendium och ger ungdomar som lever på gatan en möjlighet att läsa på high school. Ge bort en present som bidrar till att fler ungdomar får utbildning.

Beställ på Svenska kyrkans gåvoshop