Välkommen till Össeby församling

Den lilla församlingen med de stora möjligheterna välkomnar alla, oavsett tro eller kyrkotillhörighet. Vi är med dig i livets alla skeden och vill visa dig att Jesus Kristus är livets hopp.

Kalendern

Klicka här för att komma till kalendern

Nyfiken på konfirmation?

Konfirmationen är en chans att ta reda på vem du är och vem du vill vara. Här kan du läsa mer om konfirmation i Össeby församling. Ansök senast 22 september 2024!

Konserter och musik

Årets musikprogram består av ett antal olika artister och konserter av varierande musikstilar, församlingens kyrkokör och Össeby gospel samt julens konserter. Varmt välkomna!

Öppna kyrkor i sommar

Under perioden 25 juni - 8 augusti håller vi församlingens fyra kyrkor öppna för besök. Våra volontärer och vaktmästare finns på plats. Enklare sommarcafé erbjuds. Välkomna!

Kyrkoherden har ordet

När Jesus ber oss om att tro på budskapet om att Gud bryr sig om var och en och att vi är efterfrågade och att nya chanser erbjuds och att förlåtelsen är en realitet att räkna med.

Öppna förskolan

Öppna förskolan i Kårsta är öppen tisdagar, onsdagar och fredagar kl 9-12. Vecka 36 är det terminsstart för hösten 2024. Varmt välkomna!

Juniorer

Juniorerna träffas på torsdagar kl 16-17.15 i Lilla Garns skola. En aktivitet för dig som är mellan 7-11 år. Höstterminen börjar vecka 36. Varmt välkomna!

Sing It

Barnkören Sing It är kören för dig som är mellan 7-12 år. Höstterminen 2024 startar vecka 34. Varmt välkomna!

Sing It 2.0

Ny ungdomskör för dig som är 12-14 år. Höstterminen startar vecka 34. Varmt välkomna!

Dagträffar i Angarn

För dig som är ledig på dagtid. Vi träffas i församlingshemmet i Angarn för fika och andakt med olika teman. Välkomna i höst!

Bibeln, vår bok

Bibeln - vår bok. Samtalsträffar om kristen tro med Bibeln som utgångpunkt. Varmt välkomna igen i höst!

Bibelkurs

Kortare föreläsning med fördjupning kring Bibeln och teologiska frågor. Välkomna i höst!

Sorggrupp

Har du förlorat en anhörig eller vän? Vill du dela sorgen, saknaden och tankar om livet som kan uppstå? Välkomna i höst!

Stickcafé

Gillar du handarbete? Välkommen på stickcafé i Kårsta församlingsgård, vi träffas varannan onsdag kl 19-20.30. Terminsstart vecka 37.

Familjemat i Kårsta

Välkomna till trevlig stund där vi äter mat, myser och har trevligt tillsammans. Vi träffas en tisdag i månaden i Kårsta församlingsgård, kl 16.30-18.

Familjerådgivning & samtalsstöd

Rådgivning och stöd genom St Lukasstiftelsen till dig som bor i Össeby församling. Kostnadsfritt upp till tre samtal. Varmt välkomna att höra av er!

Hjälpfonden Össeby församling

Församlingens hjälpfond kan bidra med ekonomiskt stöd för de som hamnar i akuta lägen och inte klarar av närmaste månaden. För mer information, ta kontakt med någon av församlingens präster.

Össeby kyrkokör

En blandad kör för vuxna. Össeby kyrkokör övar på onsdagar kl 18.30-21 i Lilla Garns skola. Höstterminen startar vecka 36. Nya medlemmar är alltid välkomna!

Össeby Gospel

Kören som sjunger svängig gospel. Össeby gospel övar på torsdagar kl 19-21 i Lilla Garns skola. Höstterminen startar vecka 34. Varmt välkomna!

Behöver du hjälp?

Kontakta församlingens präster eller jourhavande präst på 112. Tillsammans är vi starkare.

Volontär

Att vara volontär är att utföra ett uppdrag utan att vara anställd eller få lön. Det kan också kallas frivilligkraft eller idealitet. Ibland har man kraft att bära andra, och ibland behöver man bli buren. Du är välkommen som du är.

Vision, prioriteringar och mål i Össeby församling

Klicka här för att läsa församlingsinstruktionen, eller kontakta expeditionen för att få ett ex med posten.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan