Två barn sitter i ring på golvet och pekar uppåt tillsammans med en ledare.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Öppen förskola 0-6 år i Stensjökyrkan

Stensjökyrkan, Gunnebogatan 18. Onsdagar kl 09.30-11.30.

Vi ses på onsdagar kl 09.30-11.30 i Stensjökyrkans barn- och ungdomslokal (Gunnebogatan 18). Ingången ligger på sidan av Stensjökyrkan, mitt emot förskolan.

Barn som är 0 - 6 år tillsammans med en eller flera vuxna är varmt välkomna att leka och umgås.

Det är sångstund kl 11 och det finns fika, kaffe och smörgås, för 20 kr. Det går också bra att värma mat till barnen i köket.

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 24 mars

Söndag 24 mars 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Med musikalen "Det största PåskÄgget!"

Påsklov vecka 14 (1-7 april)

Detta händer under påsklovet.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 14 april

Söndag 14 april 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Himlastoff med flera medverkar

Informationsmöte inför Taize 2024

Söndagen 26 maj i Fässbergs kyrka inleds med att fira Taizémässa kl. 18 och fortsätter sedan med ett informationsmöte direkt efter gudstjänsten för resenärer och vårdnadshavare.

Någon har byggt med Lego: en grupp personer med olika utseenden sitter runt ett långbord.

Öppet påskspel 20 mars kl 16.30

Öppet Påskspel för allmänheten i Fässbergs kyrka den 20/3 kl 16.30. Föreställningen är ca 40 min lång. Riktar sig till barn och vuxna från 9 år och uppåt! Varmt välkommen! Ingen anmälan behövs.

Bli bjuden på lunch

Är du mölndalsbo och vill äta en lunch med en präst, diakon, eller annan anställd i Svenska kyrkan i Fässbergs församling? Vi bjuder. Det finns inga hakar. Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan. Vi försöker inte sälja in något. Vi är sugna på en trevlig lunch med dig som mölndalsbo. Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss!

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Bibelutdelning i Fässbergs kyrka 24 mars

Fässbergs församlings fyraåringar erbjuds att hämta en barnbibel i Fässbergs kyrka söndag 24 mars. Gudstjänsten börjar kl 11.00. Korv med bröd och äggjakt efter dagens gudstjänst. Anmäl ditt barn till Jill Olandersson för att få bibel.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 24 mars

Fässbergs Mariagård exteriör med blommor i förgrunden

Anmälan till Påsklovsspecial på Mariagården

Nu är anmälan öppen för Påsklovsspecial den 3 april 2024 i Mariagården. Läs mer här.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 4 april

Torsdag 4 april kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Påsklov vecka 14 (1-7 april)

Detta händer under påsklovet.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 14 april

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 2 maj

Torsdag 2 maj kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Livets gudstjänst 24 maj Fässbergs kyrka

24 maj Livets gudstjänst med utdelning av dopduvor kl 10.00-11.00 i Fässbergs kyrka.

Informationsmöte inför Taize 2024