Foto: Johannes Frandsen/IKON

Familj

Svenska kyrkan Mölndal erbjuder mötesplatser för barn och unga, men också för familjer och föräldrar.

Aktuellt och på gång för familj och föräldrar

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 4 april

Torsdag 4 april kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 13 juni

Torsdag 13 juni kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 2 maj

Torsdag 2 maj kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

I en kyrka står ett vårris med knutna band i gult och blått.

Hjälp flyktingar från kriget i Ukraina

Det finns flyktingar från Ukraina i Mölndal. Så här kan du hjälpa till och bidra.

PREP-kurs

PREP (Prevention and Relationship Enhancement Program) är en kurs i hur man bättre kommunicerar i en parrelation. För er som lever i en parrelation finns nu möjlighet att gå PREP-kurs i Mölndal. Ni delar inget privat i gruppen, utan bara med din partner. Tider för vårens kurser hittar ni nedanför.

Ett litet barn håller två vuxna i handen på promenaden.

Barn och familj

Nedan hittar du information om olika grupper. Svenska kyrkan Mölndal erbjuder mötesplatser för barn, unga och föräldrar.

Glada ungdomar utanför kyrka, sommarbild

Ungdom

Svenska kyrkan Mölndal har mycket verksamhet för unga med både öppna grupper, enstaka evenemang och kurser för dig som vill delta i aktiviteter före, under och efter din konfirmationstid.

Stöd & Omsorg

För dig som behöver dela tankar och prata med någon. Vi kan också erbjuda samtal om din ekonomi eller stöd i kontakt med myndigheter.

En person sitter med sin mobiltelefon och dricker kaffe.

Kontakt

Vill du boka dop, bröllop eller en lokal? Har du frågor om gudstjänster, verksamhet eller medlemskap? Söker du någon särskild? Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, kyrkogårdsförvaltningen, förtroendevalda samt all personal.